آیت الله حائری شیرازی
خانه / مقالات و نوشته ها / در رابطه با برخی مسایل اخیر فارس و کشور

در رابطه با برخی مسایل اخیر فارس و کشور

مسایل بعد از انتخابات کشور و مسئله فارس و سایر چالشهای نظام اموری است که اتفاق افتادن آن بهتر از سر باز نکردن و به قلب زدن است به قول ملک الشعراء:

بیرون فکن آتش درون را       زین سوخته جان شنو یکی پند

گر آتش دل نهفته داری         جانت بسوزد به جانت سوگند

انسان را بشناسیم تا راه اصلاح اورا بفهمیم وقتی خطایی اتفاق می افتد یا عمدا جرمی  واقع می شود اگر کارت زرد  نشان داده شود و یا با ارائه کارت سرخ  مجرم حذف نشود خطا کار گرفتار توهم میشود که گفته من حق بود وگرنه چرا فلان سیاست مدار درجه یک که داور است به من کارت خود را نشان نداد .

این را هم گفته باشیم که معنی(کلکم راع و کلکم مسئول ) یعنی همه تان داورید و همه تان کارت زرد و سرخ دارید وهمه تان باید پاسخگو باشید که چرا از کارت زرد و سرختان استفاده نکردید .

میگویند چرا نخبگان فارس چنین بیانیه ای نوشتند . نخبگان فارس کارت خود را نشان دادند و اگر نشان نمی دادند مواخذه می شدند نشان دادند تا طرف مقابل از توهم خارج شود. آنها که نشان ندادند به طرف مقابل دشمنی کرده اند و باید پاسخگو باشند .

آنکه شب و روز آمدنش را طلب میکنیم در اولین فرمان تواصوا بالحق و تواصو بالصبر را احیا میکنند که همگان از کارتهای زرد و سرخشان استفاده کنند .

بازداشت شدگان در تنهایی خودشان از توهم خارج شدند و معاف شدگان در توهم ماندند تا طوفان توهم سبک تران را بالاتر برد آن مخاطبش که بود که گفت تجزیه ات خوب بود اما …..

اینها مراتب توهم است و همه حاصل محا فظه کاری انسان ها به همنوعان یا برادران دینی

(اما اخ لک فی الدین او نظیر و لک فی الخلق)

گفتن و کارت زرد و سرخ نشان دادن خدمت بفرد وخدمت به جامعه است و عدم استفاده از کارت ها لطمه بفرد و لطمه به جامعه است

آنها که از کارت خودشان استفاده نمی کنند سرنوشتشان با آنها که خطا میکنند گره خواهد خورد بالاخره مشمول کارت سرخ خواهند شد.

داور برتر تا حال چندین بار تکرار کرده است که خواص نگفتن ها را مثل غلط گفتن ها جدی بگیرند. این اخطار او نشان دادن کارت زرد به خواص بود آن هم بصورت مکرر .

ما در حال عبور از غفلتهای گذشته هستیم و همین عبور با همه تلخی هایش مبارک است ما در حال حرکت بسمت انسان شناسی  هستیم ما با انسان شناسی فاصله خود را با داور برتر کم میکنیم ما با جدی گرفتن اخطار های او آرامش را به بازی بر می گردانیم .که همه در این مسابقه از توان خود بهره گیرند نه اینکه حق دیگران را ضایع کنند . قانون الهی بر مبنای حق وضع شده است و جز با رعایت آن حق احیا نخواهد شد

 پس اول کردار و رفتار دوم گفتار و آموزش و تعلیم

که ان عزیز فرمود :هرکس خود را برای آموزش دیگران آماده میکند اول از اموزش به خودش شروع کند و آموزش به عمل و رفتار را پیش از آموزش به استدلال و گفتار  قرار دهد

که فرمود:(کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم)