آیت الله حائری شیرازی
خانه / آثار / اخلاقی، عرفانی / اسلایدر / گلچین بیانات / آقای میرباقری! تا دیر نشده، هر کاری می توانید برای ظهور بکنید! (+صوت)
آقای میرباقری! تا دیر نشده، هر کاری می توانید برای ظهور بکنید! (+صوت)

آقای میرباقری! تا دیر نشده، هر کاری می توانید برای ظهور بکنید! (+صوت)

 

آقای میرباقری!

هرکاری که به ذهنتان می آید در این دوره و زمانه، تا ظهور نشده بکنید. جلوتر ها نگران این بودیم که بمیریم [درحالیکه] ظهور نشده؛ حالا نگرانیم بمانیم [درحالیکه] ظهور شده [باشد] ! چون بعد [امام زمان علیه السلام] از ما می پرسد که وقتی من نبودم شما چکار کردید؟ چه چیزی به ایشان بگویم؟

۴ دیدگاه برای “آقای میرباقری! تا دیر نشده، هر کاری می توانید برای ظهور بکنید! (+صوت)”

  1. سلام

    سلام علیکم
    در مورد استخاره دو سوال دارم. اگر به این دو سوال دقیق و روشن جواب بفرمایید گره گشای بسیاری خواهید بود. با تشکر
    ۱- برخی عادت دارند که بعد از اندک تعقل و تفکری در مورد یک مساله (مثلا خرید خانه، معامله، ازدواج و …)، متوسل به استخاره می شوند. بعد هم اگر نتیجه ی استخاره منفی بود، از آن عمل دست می کشند و می گویند که دلم راضی نمی شود! سوال اینجاست که آیا واقعاً اگر کسی به مقدمات و شرایط استخاره از قبیل مشورت و تعقل کافی در آن امر، عمل نکرده باشد و سپس استخاره بگیرد، نتیجه ی استخاره همان نظر قران و خداوند است یا اینکه چنین استخاره ای بلا اثر می باشد؟
    به تعبیر دیگر، آیا حکم به اینکه نتیجه ی استخاره همان نظر قرآن و خداوند است متوقف بر این است که فرد حتماً تعقل و مشورت کرده باشد و حالا مضطر شده باشد یا اینکه ولو فرد تعقل و مشورت هم نکرده باشد، استخاره اش، حاکی از نظر قران می باشد؟ ( چون اعتقاد به نظر دوم باعث وسواس در برخی شده است و در هر امری استخاره می کنند)
    ۲- به برخی از بزرگان مثل حضرت امام و ایت الله بهجت نسبت می دهند که فرموده اند در کارهای پر اهمیت که معمولاً ولو با تعقل و مشورت هم نمی توان تمام جوانب و ابعاد آن را متوجه شد (مثلاً ازدواج)، اشکالی ندارد که بدون مشورت و تعقل هم استخاره گرفت یا اینکه مثلاً اگر تعقل و مشورت، خوبیِ دختری را اثبات کرد ولی باز هم می توان برای ازدواج با وی استخاره گرفت. نظر مبارک شما درباره ی این موارد (امور مهم زندگی) نیز همین طور است؟
    من الله توفیق

  2. مسعود

    سلام
    جسارتا از حضرت اقا بپرسید نظرشان درباره ی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی چیست
    منتظرم
    یای علی مددی

  3. مهدی

    اون تیترتون غلطه
    ایشون میفرمایند :
    آقای میرباقری! هرکاری که به ذهنتون میاد تو این دوره این زمانه تا ظهور نشده بکنید .
    خیلی فرق میکنه با تیتر شما