آیت الله حائری شیرازی
خانه / پیام ها / پیام در خصوص درگذشت مرحوم حاج محمود روزیطلب پدر سه شهید بزرگوار

پیام در خصوص درگذشت مرحوم حاج محمود روزیطلب پدر سه شهید بزرگوار

برادر رشید مسلمانم ، حسین ؛
وقتی از نظر اسلام حیات دنیا یک جلسه امتحان است و انسانی امتحان را با موفقیت به پایان رسانده ، جای جشن شادی و چراغانی است یا جای شیون و عزاداری ؟ عادت کرده ایم مرگ را مصیبت و حیات را غنیمت دانیم به اسلام نسبت ندهیم همین عادت بطور غیر مستقیم تبلیغ حب دنیاست که رأس همه خطاهاست .
مسلمانان در امتحان بهره برداری از امامت موفق نبودند مگر اندکی و به حق محنت امامان مصیبت فراموش نشدنی است و اقامه عزا و ماتم از این حیث احیاء اسلام و توجه به آخرت است و در رأس این مصیبت ها عاشوراست .
اما خارج شدن انسانی از جلسه امتحان که پاره ای از کارنامه او « من ابتلی بمصیبتٍ فصبرَ علیها اجرُ الف شهید » است و در مسابقه با شیطان به پیروزی رسیده است چرا به مثل یک پیروزی به آن نگاه نشود تا کمی از نگاه غیر اسلامی به دنیا اسلامی شود ؟
حتماً می ترسند بگویند « زبیماری بدتر بیمار داری است » چون از این حیث راحت شدند جشن می گیرند . محروم شدن از اجر خدمت به مؤمن ظاهراً محرومیت است اما به پایان بردن امتحان انجام وظیفه برای بازماندگان هم پیروزی بزرگی است که جای جشن و شکر دارد . در هر حال نعمت و پیروزی تحت الشعاع عادت شیون برای فقدان عزیزان شده است .

والــسلام
مـحی الـدیـن حـائـری