آیت الله حائری شیرازی
خانه / سایر سخنرانی ها / سخنرانی ها / حزب‌اللهی‌ترین افراد باید ستاره سینما شوند!

حزب‌اللهی‌ترین افراد باید ستاره سینما شوند!

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی در دیدار با معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و دبیرجشنوراه نوآوری‌های تبلیغ دینی با بیان اینکه نوآوری در فضای تبلیغات نباید منحصر به اصل تبلیغ باشد تصریح کرد: در فتوا هم باید نوآوری باشد.
وی افزود: ما در حوزه فقط به مقدمه اکتفا می کنیم و نمونه بارز آن مسائل بانکی است و باید گفت قانون بانکداری بدون ربا یک عملیات تئوریک است و در گذشته عده‌ای پول رایج جهان را تصور نکرده تصدیق کردند.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغ خواسته یا نخواسته کار بالینی انجام می دهد و کار تئوری آن کم است ادامه داد: روحانی بدون اینکه مقدمات پیرامون تبلیغ را بخواند مجبور است به تبلیغ برود و این موجب می شود که وقتی به تبلیغ می روند فقط به امر تبلیغ عمل کنند اما نمی دانند چرا عمل می کنند.
وی گفت: بسیاری از مفاهیمی که توسط مبلغ به کار برده می شود مفاهیم کاربردی نیست و برای همین در بسیاری از اوقات دچار مشکل می شود زیرا مقدمات تئوریک را ندیده است.
آیت الله حائری شیرازی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص امربه معروف و نهی ازمنکر و تاکید بر تذکر لسانی اظهار داشت: اینکه چرا در امر به معروف و نهی از منکر کم آوردیم جای عبرت است.
وی با بیان اینکه آیات قرآن آگاهانه ابتدا نهی و سپس منکر را آورده است تصریح کرد: اصل تذکر باید در جامعه احیا شده و معروف بشود و همانگونه که برای استفاده مردم از کمربند ایمنی در وسایل نقلیه ابتدا تلویزیون و رسانه ها به ترویج فرهنگ استفاده از آن پرداخته و سپس نیروی انتظامی جریمه کرده و مردم با تفکر آن را انتخاب کردند در خصوص امر به معروف و نهی از منکر هم باید به صورت پله ای اقدام کرد.
استاد حوزه علمیه قم اظهارداشت: وقتی ما روحانیون در مجالس عقد شرکت نمی کنیم و می گوییم که در شان ما نیست نتیجه آن این می شود که چشم روحانیت را در مجالس عروسی دور دیده و آنوقت در تالارها کرواتی که ۲۲ بهمن سال ۵۷ برچیده شد دوباره استفاده می شود و به عنوان یک رسم شروع به گسترش می کند.
وی با بیان اینکه شنیده می شود در یکی از بیمارستان های خصوصی استفاده از کروات برای کارمندان الزامی است و اگر کارمند کروات نزند اخراج می شود گفت: با همین اقدامات یک زمانی متوجه می‌شویم که کل جامعه کرواتی شده اند و عده معدودی هستند که کروات نزده‌اند.
آیت الله حائری شیرازی بیان داشت: دشمن در بسیاری از اقدامات خود با شما موازی کار می کند ولی باید مراقب باشید زیرا با شما به تقاطع نمی رسد.
وی تصریح کرد: ما در عالم تجرید هستیم و دشمنان ما در عالم مفاهیم کاربردی و فکر می کنیم امر به معروف و نهی از منکر تفنن در عبارت است اما باید بدانیم که در مفاهیم کاربردی است.
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از وضع آرایش برخی از کسانی که در برنامه های صداوسیما حضور پیدا می کنند گفت: برخی برای اینکه از قافله عقب نمانند و تلویزیون ما تحریم نشود آرایش می کنند اما آیا برای اینکه تحریم نشود باید بدآموزی شود؟
وی بیان داشت: آدم هایی که یک مقدار وضع دینی و ایمانشان سست است می روند و هنرپیشه می شوند و این است که یک مقدار هنرپیشه ها لااُبالی هستند.
آیت الله حائری شیرازی گفت: باید تشویق کنیم که حزب اللهی ترین نیروها بروند و ستاره سینما شوند و با ظاهر شیک دارای باطنی سرشار از عشق خداوندی و ترس از قیامت باشند.
وی خطاب به حضار خاطر نشان کرد: ضلال از سینما و از لااُبالی شدن ورزشگاه ها درست شده است و این جای سوال است که دفتر تبلیغات اسلامی آیا سینما راه انداخته است و آیا خود شما به عنوان مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی و یک روحانی سینما می روید؟
استاد حوزه علمیه قم گفت: میرباقری با ساخت مختار تحول قابل توجهی را کلید زد و بسیاری از مردم کشورهای عربی فیلم مختار را امروز به صورت قاچاق تهیه و مشاهده می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصمیم گیری ها و مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری گفت: ایشان سیاست جهانی را به طور دقیق بالینی کار کرده است و با مفاهیم کاربردی سر و کار دارد.
آیت الله حائری شیرازی گفت: سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس بیداری اسلامی در حقیقت آتش زیر خاکستر است که بعد از مدت کوتاهی شعله می کشد.
وی اذعان کرد: نمازجمعه ای که مقام معظم رهبری خواند کار اساسی بود و وقتی ایشان می گویند «ما هر جا دخالت کنیم صریحا می گوییم همچنانکه به علت ضدیت با غده سرطانی رژیم صهیونیستی ،در دو جنگ پیروزمند ۳۳ روزه و ۲۲ روزه دخالت کردیم و از این پس نیز هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این مسئله نداریم» یعنی ایشان می خواهد به رژیم صهیونیستی بفهماند که اگر کاری از سر جنون انجام دهند از آن جنون مجدد بر علیه آن ها استفاده می شود.
این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حوزه در همه قسمت ها باید دست از حاشیه بردارد و به میان مردم بیاید و تبلیغات در دنیای کاربرد عملی شود.
وی تصریح کرد: مبلغ باید چرایی کار خود را بداند و پوست بیندازد زیر ممکن است به خاطر بیان حرف حق فحش هم بخورد.
آیت الله حائری شیرازی با طرح این سوال که دفتر تبلیغات اسلامی برای مُد کردن چه کرده است و چه طرحی دارد اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی بایدمُد بدهد تا مُدل بشود و برای مُدل شدن باید یک مسئله را گفت و روی آن ایستاد تامُد شود.
وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می گوید هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می کنیم یعنی ایشان کارشناسانه عمل می کند تا اسرائیل دیوانگی انجام دهد تا از آن عمل اسرائیل برعلیه خود او استفاده شود.
این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام خمینی(ره) هم همین کار را سر شاه درآورد و شاه کارهای غیرمعقول کرد و امام برهمین اساس او را برانداخت.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای ایراد بیانات خود از قبل یادداشت برداری می کنند گفت: ایشان موضوعات را می گیرد بعد خودش را به خدا و نه به مطلب می سپارد و روح الهی که خدا می دهد موجب روانی بیان ایشان می شود.
وی با بیان اینکه مبلغ نباید از اسلام مایه بگذارد خاطرنشان کرد: مبلغ باید کار کند و خدا کار او را تکمیل می کند.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: مبلغ اگر درست تبلیغ کند بیشتر از آنکه مردم را بسازد خود ساخته می شود.
وی با بیان اینکه من بسیاری از درس های اخلاقی که می گویم را از کلاس درسی که با مردم داشتم و پرسش ها و پاسخ ها و با آن ها نشستن دارم اظهار داشت: مبلغ وقتی با مردم سر و کار پیدا می کند می تواند موفق تر عمل کند و تاثیر گذارتر باشد.
آیت الله حائری شیرازی در پایان با تاکید بر استفاده از فرصت ها خاطر نشان کرد: هیچ تهدیدی نیست که قابلیت فرصت شدن و هیچ فرصتی نیست که قابلیت تهدید شدن را نداشته باشد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام احمد زادهوش معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری جشنواره نواوری های تبلیغ دینی ارائه کرد.