آیت الله حائری شیرازی
خانه / پیام ها / پیام در خصوص رحلت جناب آقای فهندژ

پیام در خصوص رحلت جناب آقای فهندژ

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای هاجری، اعضای شورای شهر شیراز، گروه فرهنگی مسجد جامع سعدی، رحلت برادر محترم جناب آقای فهندژ را به دوستان و اعضای شورای شهر و اعضای گروه فرهنگی مسجد جامع سعدی و خانواده آن بزرگوار تسلیت می­گویم.

جای او با یارانی که با او کار کرده­ اند به دلیل اتحادشان بر محور ولایت حفظ خواهد شد و پرچمی که ایشان به دوش گرفته بود زمین نخواهد ماند ولی این فقدان را دوستان در موقع مشورت و همراهان در وقت ایستادگی و مقاومت و خانواده­های تحت پوشش در شرایط خود احساس خواهند کرد. بهترین تسلی برای خانواده و دوستان یک مومن، پاک رفتن اوست. طول مدت بیماری، طول مدت ذکر و صبر بود.

مَنِ ابتُلیَّ بِه مُصیبت و صَبَرَ علیها فَلَهُ اَجرُ اَلفِ شَهید.

اهمیت صبر برای اهل حق و اهمیت معرفت حق برای اهل صبر را در سوره والعصر مشاهده کنید. ابلیس، اهل حق را در مساله صبر هدف قرار می­دهد و اهل صبر را در معرفت حق کمین می­زند. نمی­بینید انسانهای طرفدار حق با یک شتابزدگی در تصمیم و یا در قضاوت و یا در جذب نسنجیده و یا دفع بدون تامل، چگونه به کمین شیطان خورده­اند که در جنگ جمل، صفین و نهروان در کنار پرچم باطل، چه جانفشانیهایی می­کنند؟و چگونه اهل حق را درو می­نمایند که علی علیه­السلام تنها می­شود و دو فرزند او با شجاعت بی­مثل و مانندشان، یکی با تصمیم به جا و به موقع قبول صلح، طرف را خلع سلاح می­کند و دیگری با تصمیم به جا و به موقع عدم قبول بیعت و پذیرش شهادت خود و یاران، و اسارت بازماندگان، مسیر تاریخ را عوض می­کند و به اهل حق صبر را آموزش می­دهد.

دیدید که یاران دیروزامام، چگونه با یک عجله در قضاوت و بیانیه­های شتاب­زده از حق فاصله گرفتند و رهبر بزرگوار چگونه توانست با صبر، رفتگان را فریاد کند و دوباره در جای اصیل و صحیح قرارشان دهد. با راهنمایی­های اخیر، اشتباهات روزهای شتاب و عجله را تطهیر نماید. نمی­ بینید ابلیس چگونه فرزندان ایثارگر اسلام را در پای پرچم باطل قربانی می­کند و چگونه این قربانیان خالی از منطق را وسیله بدنام کردن اسلام، در نظر جویندگان حقیقت می­نماید.

امروزه نه مسیحیت و نه یهودیت و نه احزاب کمونیستی، حرفی برای گفتن ندارند. مردم عالم از همه خسته شده­اند، به دنبال یک نقطه روشن می­گردند. شیطان می­خواهد نکته روشن اسلام را با این عملیات انتخاری کور، تاریک کند. اگر سیر و سلوک با عشق و شور هدف از خلقت انسان است.

عاشق شو ار نه روزی کار جهان سرآید               نا خوانده درس مقصود از کارگاه هستی

این سیر و سلوک پا دو پای صبر و معرفت حق، امکان­پذیر است. یک پایان به پایان می­رسند و بصیران صبور به عبارت دیگر صبوران بصیر ماندگارانند.

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

والسلام محی­ الدین حائری­ شیرازی

 تهران ۱/۲/۱۳۸۹