آیت الله حائری شیرازی
خانه / پیام ها / پیام به مناسبت بزرگداشت مرحوم کربلایی کاظم

پیام به مناسبت بزرگداشت مرحوم کربلایی کاظم

استاندار محترم اراک
سلام علیکم

سلام مرا به جناب آیت الله احمد محسنی گرگانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اراک برسانید .
خیلی خرسند می شدم اگر در جمع شما بودم ولی میسّرم نگردید . از کار مهم و فرهنگی تجلیل از مرحوم کربلایی کاظم ساروقی تقدیر می کنم . خداوند اجر شما و همکارانتان را جزیل فرماید . اینک در حد وسع چند کلمه ای درباره پیدایش مرحوم کربلایی کاظم معروض میدارم.
می دانیم امام راحل این قرن را قرن عزت اسلام و قرن ذلت ابرقدرتها خوانده است . این عزّت و ذلّت اسباب و عللی دارد و آن اسباب و علل از درون انسان نشأت می گیرد زیرا بیرون از انسان همه چیز پیش بینی شده و همه شرایط آماده شده است.
« وَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَْرْضِ ( سوره الجاثیه ایه ۱۳ ) »
حتی نفس اماره و ابلیس اگر موانع راه اند به دلیل سوء انتخاب ماست و اگر ما حسن انتخاب داشته باشیم همین موانع به اسباب و علل رشد مبدل می شود . « فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ ( سوره الفرقان ایه ۷۰) »
ما اگر به خدا باز گردیم همه موانع منقضی خواهد گشت و اگر به خودیت و خودخواهی خود دل ببندیم همه علل و اسباب خوشبختی به عوامل و اسباب بدبختی و شقاوت تبدیل می شود .
بشر عصرما سالهاست به خود واگذاشته شده تا میوه این درخت را بچیند و از آن مصرف کند و بچشد تا طعم متابعت از طاغوت را درک نماید سالها گذشت تا شجره طاغوت خود ببار نشست . لائیسم یا حکومت منهای مذهب ثمره شجره طاغوت خودیّت انسان است پهلوی و کمال آتاتورک هم ثمره لائیسم و حاکمیت منهای شریعت اند . طبیعی است از بی حجابی گرفته تا اعتیاد و میگساری و از استعمار کشورها و ملت ها گرفته تا استثمار دارها ندارها را و از آزادی ربا گرفته تا تعطیل قرض الحسنه همه و همه ثمره درخت خودپسندی و شجره خبیثه احساس استغناء است .
« إِنَّ الإِْنْسانَ لَیَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى  (سوره علق ایات ۶ و ۷) »
بشر با به دست آوردن هنر علم احساس استغناء از وحی و تعلیمات انبیاء نمود اما این احساس استغناء طاغوت شد و ظلم و جور این حاکمیت لائیسم همه جای دنیا را پر کرد تا واقع شود آنچه خبر دادند .
« مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً  ( الکافی    جلد  ۱  صفحه   ۳۴۱ ) »
وقتی همه خانه ها و پستوی خانه ها را ظلم و جور پر کرد و همه چشیدند چه شد این آیه واقع شد :
« ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ  ( سوره روم ایه ۴۱ ) »
طول مدت غیبت برای فرصت ظهور نفس اماره و به بلوغ رسیدن درخت طغیان و
به بار نشستن و همه انسانها با هم طعم تلخ خود خواهی قرون و اعصار را چشیدن و بازگشتن .
« لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ » رجوع همگانی رجوع جهانی نه رجوع مسلمان شیعه و مسلمان غیر شیعه .
از تجربه بی حجابی به نهایت آن که « کی کلاب » هاست حتی در کشورمان در اواخر زمان محمد رضا رسیدیم .
خانم پری اباصلتی هتل های گران قیمت را با تمام اطاقهای آن اجاره می کرد و بلیط گران قیمت آن را به مرفهین بی درد از دربار و تمام وابستگان به وزراء و اعیان گرفته تا مردم بی بند و بار معمولی ، هر زوج یک شماره اطاق سپس خانم ها در واحد ها مستقر و کلید واحد ها در دست مردها . قانون انجمن کلید همین است که کلید ها را تحویل دهند و همه در صحن وسیع منتظر باران کلید ها باشند هر کس کلیدی به دستش آمد یک راست به سمت شانس و بخت خود می رود و یک شب تا صبح را با او می گذراند .
تمدن غربی میوه این درخت خودپسندی را وقتی چشید که دید فرزند به دنیا آمده از همسرش شبیه خودش نیست و شبیه رفیق شبانه است .
تلخی از این جا آغاز شد که طاقت دیدن بچه را ندارد یا او را می کشد یا سر راه می گذارد و یا به پرورشگاه واگذار می کند و از ازدواج می هراسد زیرا عضو « کی کلاب » است یا « کی کلیب » یا ازدواج ، به جای ازدواج دوست گیری می کند . زنان دوست پسر و مردان دوست دختر .
ازدواج تعطیل شد انقراض آغاز شد جمعیت کشورها منتفی شد از یک بی حجابی و بدحجابی به انقراض رسیدند حالا می خواهند با جایزه ماهی هشتصد هزار تومان برای فرزند سوم به بعد از انقراض نسل جلوگیری کنند .
به دلیل تلخی انقراض حجاب شیرین می شود و بشر به حجاب بر می گردد و حاضر نیست این میوه شیرین را از دست دهد اگر چه ادامه تحصیل در دانشگاه یا داشتن شغل را از او بگیرند این معنی « لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ  » است .

بشر از خود به خدا باز می گردد. حال وقتی می خواهد خدا را پیدا کند خدا را باید در کلام او پیدا کرد تجلی کرده خدا در کتابش و کسی متوجه نمی شود. سدّ بزرگ تهمت تحریف راه را بر کتاب خدا بسته است آنها که استغناء از معلم قرآن داشتند طاغوتی شدند زیرا :
« إِنَّ الإِْنْسانَ لَیَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى » ما به معلم قرآن احتیاج نداریم قرآن خود آموز است یعنی چه ؟
« هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الأُْمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ  ( سوره جمعه ایه ۲ ) »
اهل بیت تزکیه شدند معلم خدایی کتاب را به آنها آموخت این معلم ها یا مقتول یا مسموم شدند تا عصر غیبت آغاز شد .
آنها که قرآن را از راه معلم شناخته بودند دلیلشان این بود که اول الف لام میم است بعد «  ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ ( سوره بقره ایه ۲ ) » است . این رمز علامت آن است که کتاب الله مثل سامسونت شما رمز دار است تا رمز را ندانید دست به محتوای سامسونت پیدا نمی کنید بلی در جیب بیرونی سامسونت امور سر دستی غیر مهمی را گذاشته اند آنها که رمز را نمی دانند از قرآن به همان اندازه جیب بیرونی سامسونت بهره مندند . کتاب الله هم سربسته و در بسته مانده است مگر آنچه اهل الف لام میم رمز گشایی کرده اند .
حال که مردم عالم می خواهند قرآن را از اهلش که الف لام میم شناسان هستند اینها که علومشان را از رمز شناسان قرآن که اهل البیت باشند گرفته اند در این جا همهمه تحریف کتاب خدا راه را بر تشنگان حقیقت بسته است . اگر تحریف واقع شده پس از کجا بدانم این قسمت تحریف نشده است « اِذا جاءَ الاِحتِمال بطل الاِستِدلال ».
استانداری در وقتی که قائم مقام امام راحل خطا کرده بود می خواست بگوید انسان جائز الخطاست ، گفت : روایت داریم که « سهو النبی » هم واقع شده است . در جلسه شورای اداری که همه مدیران حضور دارند مدیر آموزش و پرورش که الان نماینده مجلس است برخاست و گفت : آقای استاندار ما وقتی به مطالبی که از این پیغمبر نقل می شود می رسیم از کجا بدانیم که ایشان درحال خطا و سهو نبوده اند ؟ اگر سهو النبی امکان پذیر است جوابی نداشت .
خداوند بزرگ می خواست تهمت امکان تحریف را پاک کند تا راه برای بازگشت اهل عالم به خدا باز شود. صحبت از بازگشت انسان به خداست . کربلائی کاظم برای رفع مانع از بازگشت انسان به خدا برگزیده شد او نشانه و آیه عظیم عدم تحریف قرآن است چون قرآن را از مکتب خانه نگرفت .
« ما کُنْتَ تَدْرِی مَا الْکِتابُ ( سوره شورى ایه ۵۲) وَ لا تَخُطُّهُ بِیَمِینِکَ إِذاً لاَرْتابَ الْمُبْطِلُونَ (سوره عنکبوت ایه ۴۸  ) ».
اید یک بیسوادِ محض، یک کم حافظه که راهی را که پنجاه بار رفته و آمده و یاد نمی گیرد بیاید و بگوید هر سوره چند حرف و از هر حرف چند عدد در هر سوره است چون برای عصر کامپیوتر آمده است او حتی خواص آیات را تعلیم شده بود وقتی مرحوم برادرم خواص آیات را می پرسید یا برای هر مشکلی آیه راهگشای آن را میپرسید مرحوم کربلایی کاظم جواب می داد و می گفت : چرا این سوالها را از من نمی کنند؟ از من می پرسند البقره چند لام دارد؟ چند لام داشتن البقره چه نفعی برای تو دارد؟ از من نمی پرسند برای رفع فقر چه آیه ای است ؟ برای هر گرفتاری چه کلیدی است؟
کربلایی کاظم همین قرآن را خواند منتها در سوره یس در « یا وَیْلَنا مَنْ بَعَثَنا مِنْ مَرْقَدِنا ( سوره یس ایه۵۲ ) » روایت از امیرمؤمنان داریم که ایشان به کسر میم قرائت میکرده است « یا وَیْلَنا مَنْ بَعَثَنا مِنْ مِرْقَدِنا ».
که همین استثناء موکدّ عموم عدم تحریف است . تحریف غیر از تعدد قرائت است . به هر جهت آنکه امروز درباره وی جلسه دارید مشکل بزرگی که با بحث و فحص به جایی نمی رسد از ریشه و بن حل کرد اگر بنا بود با بحث و فحص با اجماع به عدم تحریف برسند کتاب فصل الخطاب فی اثبات تحریف الکتاب به وسیله یک عالم بزرگ مثل حاج میزا حسین نوری استاد صاحب مفاتیح نوشته نمی شد . گذر از مسأله تحریف جز به آنچه به وسیله کربلائی کاظم انجام شد انجام نمی گرفت.
اهل بیت چه عجائبی هستند که یک لحظه اشاره آنها انسانی را به کربلایی کاظم نشانه عدم تحریف قرآن مبدل می کند. رسول خدا چه شخصیتی است که از برکت تعلیمات او اهل بیت با این عظمت به وجود می آیند. چه می توانم در یاد خدا بگویم که با یک  بعث او یک امّی به چنین پیامبری مبدل می شود .  قلم این جا رسید و سر بشکست. عصر ما عصر بازگشت به خداست. « سَنُرِیهِمْ آیاتِنا فِی الآْفاقِ وَ فِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ  (سوره فصلت ایه ۵۳  ) »

والــسلام
مـحی الـدیـن حـائـری