آیت الله حائری شیرازی
خانه / پیام ها / پیام آیت‌ا… حائری شیرازی به جشنواره‌ تولیدات صداوسیمای استان‌ها

پیام آیت‌ا… حائری شیرازی به جشنواره‌ تولیدات صداوسیمای استان‌ها

بسمه تعالی

«قول داده بودم در محضرتان باشم ولی دعوت شدم و اجابت کردم به همانجا که گفته بودم :

هزار جهد بکردم که یار من باشی مراد بخش دل بی قرار من باشی

انشاء ا… در اختتامیه حضوراً در خدمتتان باشم . چند کلمه ای در مورد تولیدات صدا و سیما در گفتمان شما مشارکت کرده باشم . قبل از طرح موضوع ، لازم می دانم محضر جناب آقای ضرغامی و برادران و خواهران عرض کنم اول جهت یابی بعد حرکت، که هستیم ؟ چه هستیم ؟ در اطراف ما چه خبر است ؟

و ما باید به کجا برویم ؟ چه اتفاقی دارد در عالم می افتد ؟ دارند انسانهای صالح برای مصاحبت آنکه جهان در انتظار اوست متولد می شوند بزرگ می شوند و به میدان می آیند .

خضر علیه السلام به موسی علیه السلام فرمود : « انک لن تستطیع معی صبرا یا کیف تصبر علی ما لم تحط خیرا » ظهور یعنی آمدن انسانهایی که آن شخصیت مافوق خضر و بالاتر از خضر به آنها نمی گوید « انک لن تستطیع معی صبرا » با آنها کار می کند و می گوید : « در انتظار تولد شما هزار سال و بیشتر انتظار کشیدم »

مخاطب شما صدا و سیما این گونه انسانها هستند اگر شما تولید نکنید تولیدات ماهواره ها جزء دستور غذای فکری این انساها قرار خواهد گرفت . حیف است بهترین انسان مجبور به تغذیه بدترین و آلوده ترین غذاهای فکری شود. شما مسئول تهیه خوراک فرهنگی برای یاران آن بزرگوار هستید .

اول نشاط و جاذبه مشخصه کار فرهنگی سالم است. دوم سلامت و طهارت . شما می پرسید این مطالب را از کجا می گویی؟ عرض می کنم دختر شعیب به پدر گفت : « یا ابت استأجره ان خیر من استأجرت القوی الامین ».

کار فرهنگی قوی یعنی جذاب ، کار فرهنگی امین یعنی هدفمند و جهت دار به سمت خودباوری ، به سمت خداباوری ، به سمت کفر به طاغوت به سمت ایمان به ا…

فراموش نکنیم مراتب و مراحل را . مرتبه اول کفر به طاغوت . مرتبه دوم ولایت ا… مرتبه سوم حرکت به سمت نور و کمال . طرف مقابل شما همین مراحل را به شدت در مورد کارهای خود ملاحظه می کند .

اول ایجاد تردید در کفر به طاغوت ، دوم زمینه سازی ولایت طاغوت ، سوم حرکت از نور به سمت تاریکی ، از خدا به خود ، از پاکی به پلشتی ، خوراک های ماهواره برای همین خروجی هاست .

پس زدن ولایت طاغوت قدم نخستین است. گام دوم استقرار در مقر ولایت الهی است . گام سوم سیر در این مسیر . رهبری تمام قوانین صادره از مجلس را صادره از ولایت خواند چون قانونگذاری رشته ای از ولایت ولی است . اجرا ء هم رشته ای از ولایت است . قضاء هم همچنین . پس صدا و سیما شعبه ای از ولایت فقیه است که متصدی تغذیه فرهنگی مردم است .

پس خود را بشناسید ، که هستید و چه هستید . بازوی فرهنگی ولایت هستید که برای نجات این انسان های برجسته از مرداب تهاجم فرهنگی به کار افتاده اید .

ای بازوان پرتوان با توکل به خدا تولید کیند ، خروجی مصرف تولیدات شما چه باید باشد ؟ آنکه تولیدات شما را مصرف می کند خود را باور کند ، ارزش خود را رسالت خود را .

حزب ا… لبنان مگر چه کرد ؟ ولایت طاغوت را پس زد و ولایت ولی خدا را محکم گرفت . گام سوم حزب ا… همین سیر از ضعف به قدرت ، از پراکندگی به وحدت ، اگر گام اول و دوم برداشته شد گام سوم کار خداست …« ا… ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور» . اگر کسی مجذوب ولایت طاغوت شد به سمت همه آلودگی ها کشیده خواهد شد .

جناب آقای ضرغامی

برادران ، خواهران

هر کس در این دنیا حرف برای گفتن داشته باشد پیروز میدان است . غرب حرف برای گفتن ندارد . غرب می گوید : « دانش » . دانش در حوزه امنیت سراب است . آب نماست . امنیت نماست و ناامنی بیشتر ، بشر با دانش از سنگ به شمشیر رسید که در پناه آن از سنگ در امان باشد در خطر شمشیر رقیب قرار گرفت زیرا کسی به شمشیر رسیده بو دکه خود نگهدار نبود. دانش به قدرت تبدیل شد اما دانش به خودداری از سوء استفاده از قدرت تبدیل نشد .

غرب چه حرفی برای گفتن دارد ؟ دانش منهای دین یعنی قدرت بدون خود نگهداری . غرب اگر از دین مایه گذاشت چه دینی ؟ آیا از تثلیث مسیحیت در رفراندوم های مکرر نتیجه گرفتند ؟ همه مسیحیان معتقد به تک خدایی بودند اگر یک کشیش یهود و مسیحیت از نبوت که ما می گوییم همه انبیاء را قبول داریم و مشکلی نداریم آنها که می خواهند پیغمبری را تکذیب کنند درمانده اند.

وقتی در کلیسا گفتند : « ما خاک پای مردم را سرمه چشم می کنیم » آنها درجواب باید بگویند « ما پیغمبر تو را دروغ گو می دانیم » .

غرب حرف ندارد و اسلام حرف دارد . امام حرف داشت ، شاه حرفی برای گفتن نداشت امروز ما با کل غرب همین وضعیت را داریم ما می گوییم اگر آب از ترکیب اکسیژن و ئیدروژن است امنیت هم از ترکیب دین و دانش است .

خودبازداری دینی و دیگران بازداری دانش ، این خودبازداری است که به مسابقه تسلیحات تبدیل نمی شود . یک حکومت دینی است که می تواند هم اقتدار و هم معنویت داشته باشد .

غرب به آخر خط رسیده است ، تردید نکنید ، اسلام زنده و با نشاط را با حفظ جمیع حدود الهی به عنوان یک آرمان مدنظر بگیرید و به سمت آن بشتابید . هر چه تولیدات شما به سمت احیاء حدود الهی بیشتر حرکت کند و عفت و تقوا را بهتر و زیباتر جاسازی کند موفق ترید .

شما با تولیدات خود خوبی ها را عرفی و معروف کنید و بدی ها را از مد افتاده و منکر کنید نمی خواهد به مردم بگویید امر به معروف و نهی از منکر کنید . لازمه معروف شدن امر کردن همگانی است . لازمه منکر شدن نهی همگانی است . دقت کنید واجب باید با تولیدات شما معروف شود . حرام بایستی با تولیدات شما منکر شود.

والسلام

محی الدین حائری